Monday, November 3, 2008

Murid sekolah rendah sekarang...

Teringat aku zaman sekolah rendah dulu tak tau apa-apa pun tentang hiburan ni, apatah lagi menari, berjoget dan sebagainya.. maklumla.. dulu keluarga takda tv... sampai aku boleh beli sendiri tv baru ada tv kat rumah. Aku beli tv kecik je 14 inci dalam RM700- Rm800.. kalau sekarang ni dah dapat beli tv 21 inci...

Hari ni aku sungguh sedih.. tengok anak murid aku dok terkinja-kinja joget atas pentas mengikut rentak lagu zaman sekarang ni, sedang kawan-kawannya tersorak-sorak, cikgunya bangga... tapi aku, terasa berdosa, tanggungjawab begitu besar jatuh atas kepala aku sebagai seorang ustazah... isk..isk... yang aku mampu hanyalah lari keluar... sebok sendiri... hanya mampu menegur dalam hati... itulah selemah-lemah iman....

Aku tak mampu menegur sendirian... seperti mana kata woderpets.. apa yang penting..kerjasama... aku perlu kerjasama semua guru dan pihak...

5 comments:

Cikli said...

budak kecik meme gitu cigu. kalu ada benih isle sedikit sebanyak, besar sikit lagi tahu la dia pilih. jare oghe straight baik jak kecik. ada la melelong-lelong sikit sebanyak.

hak payohnyo omor dah mace hantu kokpek lanjut tapi masih berehi hibore lagho. tambah2 hak gi aji dah.

wondermom pon ada kato, apo yang penting....asoho!

pokmudo said...

Ada sorang budak kecik tu menang tanding nyanyi & dapat hadiah 20 sen,lagunya "Peladang". Tapi loni dia dah jadi ustazah...

MokSU said...

mana nak tahan tergedik2 belako, darjah 6 lak tu pompuan tau sendiri la... malu tengok eee...
tengok pese sekolah ni bakal terkenal mengeluarkan artis mengikut jejak Dina tu...

CankerSaurus said...

Nayli pon kalu tubik lagu hok dio suko terkinja2 depe tv... gere aku nok ciung!

wanie said...

yang penting kt niat untk benarkan yang hak.. semoga benih2 islam di tanam dlm dr ank2 yang akn dtg krn benih yg baik akn lahirkan yang baik jgk..